Mesures implementades per l'Ajuntament de Vila-seca per a fer front a la crisi del COVID-19

Recorda els telèfons més importants: 061 per a urgències per coronavirus i sanitàries; 012 per a consultes generals i 112 per a emergències. Si us costa contactar amb el 112, podeu trucar al telèfon de la Policia Local de Vila-seca: 977 309 316

Mesures econòmiques i fiscals

  • Ajornament de tots els cobraments de taxes i impostos, fins a nou avís.
  • Prioritzar i agilitzar pagaments a proveïdors i concessionaris municipals.
  • Paralització dels terminis de pagaments de multes i sancions.
  • Reduccions proporcionals, a la durada de l'estat d'alarma, de totes les taxes i impostos que la legalitat permeti: de la taxa de recollida de residus comercials a negocis afectats pel tancament temporal de les seves activitats; de la taxa per ocupació de via pública (taules, cadires i instal·lacions annexes amb finalitat lucrativa); de la taxa per ocupació de la via pública amb mercats ambulants i de les matrícules de l'Escola de Música i Conservatori Municipals, transport escolar i formació d'adults.
  • Promoció del comerç de proximitat a través de les xarxes socials municipals i una aplicació per a mòbils gratuïta.

Mesures d'atenció social

  • Mobilització d'un fons de contingència d'ajudes imminents, de 250.000 euros, amb l'objectiu d'atendre emergències socials.
  • Creació d'una borsa de voluntariat, que compta amb 100 vila-secans i vila-secanes, amb l'objectiu de garantir la cobertura dels serveis bàsics en casos de necessitat social, com ara el repartiment d'aliments a domicili, el suport a la gent gran a través d'activitats com anar a fer la compra i passejar els animals de companyia.
  • Habilitació de les instal·lacions d'un allotjament alternatiu per acollir a persones que no disposen d'habitatge, on se'ls ofereix allotjament i manutenció gratuïtament.
  • Coordinació de l'Ajuntament de Vila-seca amb l'Agrupació de Taxistes de Vila-seca per aquelles situacions que siguin valorades amb criteris de necessitat per part dels serveis socials municipals.
  • Coordinació en la confecció de mascaretes amb la implicació de  voluntaris i voluntàries. Aquestes mascaretes podran distribuir-se esterilitzades gràcies a la col·laboració de  diversos professionals.
  • Posada en marxa d'un equip voluntari de professionals de la psicologia.
  • Recepció i gestió de les targetes moneder per als i les escolars de preescolar i primària que són beneficiaris de beques de menjador.
  • Col·laboració amb les administracions supralocals per a la gestió de les targetes moneder dels infants i joves atesos als serveis d'intervenció socioeducativa del municipi.
  • Ampliació de prestacions del Banc d'Aliments amb subministre d'aliments frescos a famílies necessitades.

Mesures preventives d'higiene i seguretat

  • Reg preventiu amb desinfectant dels carrers més concorreguts de Vila-seca, la Pineda i la Plana, que tenen activitat comercial, residencial i sanitària, amb l'objectiu de desinfectar preventivament aquests espais.
  • Intensificació dels procediments habituals de neteja amb desinfectant de les superfícies on hi ha més contacte amb les mans (baranes, contenidors de residus urbans, bancs, mobiliari urbà, etc...).
  • Manteniment higiènic de zones enjardinades.
  • Adquisició de material de protecció i seguretat per la Policia Local i treballadors de serveis essencials.
  • Suport en les tasques de desinfecció de la Residència Vila-seca.
  • Confecció de cartelleria per al bon funcionament de les comunitats de propietaris.
  • Confecció de cartelleria per a l'adopció de mesures preventives en els establiments comercials.
  • Sol·licitud a la Cooperativa Agrícola per a donar suport, amb tractors dels seus associats, a les tasques de desinfecció de carrers.
  • Sol·licitud de material de protecció i seguretat a PortAventura, part del qual és lliurat a la Residència Vila-seca.
  • Confecció de cartelleria i tríptics sobre les mesures de seguretat i protecció als bars i restaurants per a l'entrada a la fase 1.

Mesures de mobilitat

  • Intensificació dels controls de circulació, de vehicles i persones no permesos i prohibits, per part de la Policia Local de Vila-seca, especialment dels que es desplacen a les seves segones residències de la Pineda.
  • Talls d'accessos al nucli de la Pineda, deixant només disponible l'entrada i la sortida pel passeig de Pau Casals.
  • Informació ciutadana sobre l'obligació de confinar-se a través de megafonia.
  • Senyalització i control de zones sensibles, com ara parcs infantils i platja.
  • Posada en marxa de diverses rutes d'informació ciutadana, vigilant que es compleixin les normes de confinament, per part dels voluntaris de Protecció Civil de Vila-seca.
  • Talls d'accessos al nucli de la Pineda, deixant només disponible l'entrada i la sortida pel passeig de Pau Casals.

Mesures organitzatives i de gestió a l'Ajuntament

  • Foment de la gestió online dels tràmits administratius a través de la Seu electrònica.
  • Implementació de mesures de teletreball adreçades als treballadors i funcionaris de l'Ajuntament de Vila-seca per a seguir garantint al màxim el normal funcionament de l'organització i l'atenció a la ciutadania.
  • Avocació de les competències de Junta de Govern Local a l'Alcaldia amb l'objectiu d'agilitzar decisions d'acords municipals.
  • Emissió diària de diverses comunicacions, a través de les xarxes socials, sobre recomanacions i suggeriments de cara a la ciutadania.
  • Realització, per via telemàtica via Webex, de les comissions i plenari municipal.