El plenari extraordinari que l’Ajuntament de Vila-seca ha celebrat avui divendres 27 de febrer a les 19 hores s’ha iniciat amb la lectura del Manifest institucional del Dia Internacional de la Dona per part dels representants dels grups municipals de Decidim Vila-seca, Vila-seca en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya i Vila-seca Segura, i també ha servit per aprovar provisionalment la modificació puntual núm. 57 del Pla General d’Ordenació Urbana per a la reordenació de les Unitats d’Actuació de Vila-seca (UA-VI-7), (UA-VI-24), (UA-VI-28) i del Pla Parcial Vila-seca 3 (PP-VI-3), així com una nova modificació de crèdit del pressupost general de l’Ajuntament de Vila-seca.
Aquesta modificació de crèdit s’ha produït amb els vots favorables dels regidors dels grups municipals de Vila-seca Segura, l’abstenció dels grups municipals del PSC, VOX i Decidim Vila-seca i el vot contrari dels regidors de Vila-seca en Comú. La modificació de crèdit aprovada és de 10.54 milions d’euros i tal i com ha recordat la regidora d’Hisenda, Economia i Finances, Elisabet Torrademé, durant la sessió plenària, els grans eixos estratègics d’aquesta modificació són els següents:
1.- Ciutat cuidada, neta i ben gestionada
Reforçar el programa de benestar comunitari amb més de 650.000 €, deixant una dotació final de 7,7 milions d’euros, actuant en àrees com el clavegueram, enllumenat públic, neteja viària i gestió de residus i la implementació de l’espai de dol perinatal al cementiri municipal.
2.- Sostenibilitat i transformació energètica
Es destinen mig milió d’euros addicionals a polítiques de medi ambient, amb una dotació final de 5,6 milions d’euros. Destaquen actuacions al parc de la Torre d’en Dolça, a la platja de la Pineda i reforçant les subvencions per a l’autogeneració energètica.
3.- Mobilitat i equilibri territorial
Es reforça el transport urbà, deixant una dotació final d’1,2 milions d’euros, per garantir un servei estable i de qualitat amb millores en les parades i també als camins municipals, millorant-ne la senyalització i el seu manteniment.
4.- Cohesió social i igualtat d’oportunitats
Amb prop d’1 milió d’€ es reforça l’àmbit d’educació amb millores als centres escolars, com ara l’adaptació climàtica, amb nous parcs infantils i estudis per ampliar servei de les llars d’infants. També es reforça l’àrea social amb un pressupost de més de 3 milions d’€ amb una mirada integral de cicle de vida en àmbits de joventut, habitatge, servei d’assistència domiciliària, ajuts socials).
5.- Habitatge, espai públic i equipaments
Es destinen 2,3 milions d’euros a habitatge i urbanisme amb un total de 6 milions d’€ en actuacions que engloben manteniments, millores energètiques i inversions en els equipaments municipals, via pública i es dona un major impuls a l’àrea d’Habitatge.
6.- Cultura, esport i identitat col·lectiva
L’àmbit dels esports s’amplia en mes d’1 milió d’euros, amb una dotació final de 5,3 milions per la segona fase de la remodelació de la piscina municipal, actuacions als pavellons municipals, i per continuar donant suport a entitats esportives.
A nivell de l’àrea de cultura, a més del projecte Cal·lípolis, es reforça fins a una dotació de 7,7 milions d’€ que permetran reforçar programació cultural i expositiva i iniciar el projecte de renovació de la biblioteca municipal i entorn del celler.
7.- Economia local i ocupació
Es destinen en aquesta modificació de crèdit 280.000€ addicionals per reforçar l’aportació al Patronat de Turisme i ampliar subvencions per creació d’empreses, també es dota amb 180.000€ per plans d’ocupació i foment de l’ocupació.
8.- Seguretat i convivència
A nivell de seguretat es reforça en gairebé 1 milió d’€, amb una dotació de prop dels 4,8 milions d’€, incloent diverses actuacions com ara la sala emergències, vehicles, plans d’emergències i amb un reforç del personal dels cossos de seguretat.
9.- Administració moderna i eficient
S’incorporen 1,6 milions d’euros a serveis generals i digitalització.
El ple municipal també ha aprovat la modificació del règim de dedicacions, l’autorització a un regidor per tal de compatibilitzar la seva professió, l’aprovació inicial d’una ordenança reguladora per a la VilaCard i la modificació de l’ordenança fiscal núm. 2.1.15 de la taxa pel subministrament i gestió de la targeta ciutadana VilaCard.
Pel que fa als assumptes dels patronats municipals, el plenari ha aprovat també la segona modificació dels pressupostos del Patronat Municipal de Turisme i del Patronat Municipal de Música per suplement de crèdit finançat amb romanent de tresoreria i destinat a despeses generals.
D’altra banda, el Ple de l’Ajuntament de Vila-seca va posar a debat també dues mocions presentades pel grup municipal de VOX que van ser rebutjades.
Mocions no aprovades
- Moció presentada pel grup municipal de VOX per a regular l’accés a dependències municipals en casos d’ocultació integral del rostre (niqab, burka o altres peces equivalents). Fou rebutjada en rebre 6 vots en contra per part dels regidors del PSC, Decidim Vila-seca i Vila-seca en Comú, 13 abstencions dels regidors de Vila-seca Segura i 2 vots favorables dels regidors de VOX.
- Moció presentada pel grup municipal de VOX per a la desvinculació de l’Ajuntament de Vila-seca de la societat mercantil pública supramunicipal FuneCamp. Va rebre 2 vots a favor dels regidors del grup municipal de VOX i 19 vots en contra per part dels regidors de Vila-seca Segura, Partit dels Socialistes de Catalunya, Vila-seca en Comú i Decidim Vila-seca.








