Aquestes darreres setmanes s’ha ampliat la xarxa d’establiments col·laboradors perquè els alumnes dels cursos de català i parelles lingüístiques hi facin practiques de conversa. Concretament, a Vila-seca s’han incorporat a la xarxa 12 comerços (Farmàcia Magriñà, Farmàcia Tuset, Tintoreria Victòria, Retalls de la Fina, Entre Costures, Cafeteria Oh! Que Bo!, Cafeteria Espréssaté, Cafeteria Els petits, Santiveri, Trilogia Floral, Estanc 1 i El Magatzem ), que se sumen a la resta d’establiments ja existents.
A tot Catalunya n’hi ha més de 5000, entre comerços, bars, restaurants, etc. que estan compromesos a ajudar a practicar el català a parelles lingüístiques i aprenents de català. Alguns d'aquests establiments i empreses ofereixen descomptes amb el carnet de VxL que es poden consultar a Avantatges de ser VxL.
Aprofitant aquesta xarxa, els alumnes de Vila-seca podran fer les pràctiques de parlar en català preguntant el preu i caracterísitiques d’algun producte o bé demanant informació sobre l’establiment.
És una activitat que d’entrada els fa respecte, però que unànimement agraeixen després perquè influeix positivament en la seva autoestima i capacitat per afrontar situacions comunicatives quotidianes reals en català.
Si altres establiements o empreses volen adherir-se al programa, poden contactar amb l’Oficina de Català de Vila-seca per telèfon 977 394325 o a través del correu electrònic:










