Notícies Cultura

El Celler de Vila-seca acull la presentació del cicle teatral “Què diu que fan?”

23 Juliol 2026

El Celler de Vila-seca ha acollit avui la presentació de la tercera edició del cicle teatral “Què diu que fan? Escenaris de la Catalunya Sud”, una iniciativa impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de la Xarxa Territorial de Tarragona i Terres de l’Ebre, integrada pels teatres públics del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals (SPEEM).

 

L’acte ha comptat amb la participació de la regidora de Cultura, Lleure i Coneixement de l’Ajuntament de Vila-seca, Manuela Moya; el director general de Drets Culturals, Creació i Biblioteques, Xavier Fina; i Aida Fajardo, en representació de la Xarxa Territorial de Tarragona i Terres de l’Ebre.

 

Després d’una primera edició dedicada a la memòria històrica i una segona centrada en la salut mental, el cicle, al qual Vila-seca s’incorpora per primer cop, posa enguany el focus en les relacions intergeneracionals, amb una programació que convida a reflexionar sobre els vincles familiars, la transmissió de la memòria, les cures, l’envelliment i les relacions entre persones de diferents generacions.

 

Durant la presentació, la regidora Manuela Moya ha reivindicat la importància de continuar afavorint la creació cultural del sud de Catalunya i ha destacat el paper de les arts escèniques com a espais de reflexió compartida. En aquest sentit, ha remarcat que la cultura ofereix eines per entendre millor la societat i generar diàleg al voltant dels reptes i les inquietuds col·lectives.

 

Per la seva banda, Aida Fajardo ha posat en relleu la necessitat de continuar consolidant el treball en xarxa entre els equipaments culturals del territori per garantir els drets culturals de la ciutadania i assegurar que cap municipi quedi enrere en l’accés a la cultura.

 

En la mateixa línia, el director general de Drets Culturals, Creació i Biblioteques, Xavier Fina, ha assenyalat la necessitat de corregir els desequilibris territorials existents en l’accés a la cultura i ha destacat iniciatives com aquesta com una eina per apropar les arts escèniques al conjunt del territori.

 

Entre el 2 d’octubre i el 22 de novembre de 2026 el cicle arribarà a dotze espais escènics de Tarragona i les Terres de l’Ebre, entre els quals Vila-seca, amb la voluntat de reforçar la col·laboració entre els equipaments públics i generar experiències escèniques compartides als escenaris de la Catalunya Sud.

 

Pel que fa a Vila-seca, el municipi acollirà l’espectacle familiar “Komunumo”, de la companyia Eléctrico 28. La proposta planteja una reflexió sobre la convivència, la diversitat i les cures col·lectives a través d’una faula protagonitzada per una singular comunitat d’animals que veu alterada la seva harmonia amb l’arribada inesperada d’un ou d’ocell tropical.

 

La programació es completa amb espectacles com L’estiueg, Loop, Allò pendent, Arrels en Flames, Les mares, El noi de la mare, Qui va matar el meu pare i la proposta familiar L’avi Tonet, configurant una oferta diversa que combina teatre contemporani, creació comunitària i espectacles per a tots els públics.

 

Consulteu al web la programació i el calendari.

Image
Image
Image
Image