L’Auditori Josep Carreras de Vila-seca va acollir aquest divendres la 22a edició de la Gala Benèfica a favor de la Fundació Josep Carreras Contra la Leucèmia, amb la col·laboració de la Fundació “la Caixa”. En aquesta ocasió el concert va anar a càrrec de la cantant Luz Casal acompanyada al piano per Josep M. Baldomà “Baldo”.
Senzillament immens. Així van viure el concert de la gran Luz Casal els 400 espectadors que van omplir de gom a gom l’auditori de Vila-seca ahir al vespre.
Una artista en majúscules i entregada a una causa benèfica que li és molt propera. Com ella mateixa anunciava, era un concert dels que fa en comptades ocasions, on despulla totes les seves cançons en un format molt poc habitual, i on es descobreix la seva enorme dimensió artística com a creadora i intèrpret.
Perfectament acompanyada al piano per Josep M. Baldomà “Baldo”, la connexió amb el públic va ser immediata des de la primera cançó mentre feia un recorregut per algunes de les cançons més emblemàtiques de la seva discografia. La complicitat amb el públic va ser extraordinària, va explicar moltes anècdotes i va presentar en primícia mundial alguna de les seves darreres cançons del seu nou àlbum “Me voy a permitir”, que veurà la llum el proper divendres 28 de novembre.
Per tot plegat, des del minut zero la màgia i l’emoció es van instal·lar en una sala que havia penjat el cartell de “sold out” des feia mesos. Va ser un concert inoblidable, un d’aquells moments per emmarcar en els 23 anys de programació de l’AJC i de gales benèfiques per la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia. Una gala inoblidable que uneix novament música i solidaritat i que demostra el tarannà solidari del municipi de Vila-seca.
Cal destacar que la Gala a benefici de la lluita contra la leucèmia es va començar a celebrar l'any 2002 amb l'actuació de Josep Carreras i posteriorment han actuat les sopranos Isabel Rey, Ofèlia Sala, Pilar Jurado, Lynne Dawson, Barbara Hannigan, Ainhoa Arteta i María Bayo; la contralt Ewa Podles; la mezzosoprano Nancy Fabiola Herrera; la cantaora de flamenc Estrella Morente; el guitarrista Tomatito; la cantant Martirio; els tenors Jaume Aragall, Sergi Giménez, Josep Bros i Josep Carreras per segon cop el 2022; el baríton, Àngel Òdena; l'Orquestra Simfònica del Vallès, l'Orquestra de l'Acadèmia del Liceu, el conjunt musical Orpheus XXI i la Franz Schubert Filharmonia. L’any passat el concert benèfic va anar a càrrec del músic de jazz, Paquito d’Rivera.









